Katur dhateng Ibu , Ibu Kartini ingkang kinasih.
Bu, samenika tiyang estri sampun kathah ingkang nyambut damel, ananging ugi taksih kathah
ingkang mboten saget nyambut
damel amargi cumpen ing
bab ilmu. Bu wiwit sedaya
serat-seratipun ibu dipundadosaken
buku, kathah
tiyang-tiyang jawi ingkang owah ing panganggepipun.
Samenika kathah tiyang
estri ingkang mboten
namung
wonten griya ngopeni putra lan pawon kemawon, ananging samenika kathah tiyang estri langkung
kathah ingkang saged makarya ing njawi. Nanging bu, tiyang estri ing kutha-kutha ageng kathah
ingkang kesupen dhateng kuwajibanipun. Tuladhanipun tiyang
estri ingkang saged nyambut
damel ing kantoran kaladuk
anggenipun ngupaya padamelanipun ngantos nglirwakaken dhateng garwa
lan putranipun. Kados pundi bu, cara ingkang sae
amrih tiyang estri ing jaman samenika sadhar dhateng kuwajibanipun malih?
Bu, ing jaman samenika ugi kathah tumindak kadurjanan ingkang kurbanipun kathah tiyang estri. Tumindak durjana saged kadadosan ing pundi kemawon, andadosaken para tiyang estri punika tansah kaliput ing raos was sumelang. Pancen kedahipun, tiyang estri punika saged njagi dhiri pribadhi piyambak. Ananging sampun samesthinipun tiyang estri kedhah pikantuk pangayoman.
Bu, ing jaman samenika ugi kathah tumindak kadurjanan ingkang kurbanipun kathah tiyang estri. Tumindak durjana saged kadadosan ing pundi kemawon, andadosaken para tiyang estri punika tansah kaliput ing raos was sumelang. Pancen kedahipun, tiyang estri punika saged njagi dhiri pribadhi piyambak. Ananging sampun samesthinipun tiyang estri kedhah pikantuk pangayoman.
Tiyang estri, utaminipun tiyang jawi sampun
samesthinipun kedah ngertos unggah-ungguh lan tata trapsila ingkang leres.
Ananging prayanta sedaya kala wau ing jaman samenika sampun kalirwakaken dening
para mudha. Nut lakuning jaman, owah gingsiring pagesangan ugi lumampah. Ing
jaman ingkang sarwi modern punika, bab ingkang magepokan kaliya tata cara lan
adat istiadat ingkang sampun wonten wiwit kala rumiyin sampun awis dipunangge
malih. Amargi para mudha ngraos bab-bab ingkang kados punika sampun boten
jumbuh kaliyan jaman samenika. Kamangka menawi dipunpenggalih, sedaya tatanan
kala wau mesthi jumbuh ing jaman kapan kemawon lan ing pundi kemawon.
Mbok bilih para tiyang estri samenika sampun
boten kemutan malih kaliyan kahanan nalika Ibu Kartini taksih sugeng rumiyin.
Kados menapa winatesipun dados tiyang estri punika, kathah paugeran lan
pantangan ingkang kedah dipuntaati. Ananging, sedaya dipunlampahi kanthi ikhlas
boten wonten ingkang nyingkur. Ananging, kahanan menika suwalikipun kaliyan
kahanan ing jaman samenika. Mbok menawi punika ingkang kawastanan owah
gingsiring jaman.
Ing wasana mugi-mugi sedaya amal kasaenan lan
sedaya karya saking ibu tansah dados pangemut-emut lan patuladhan kagem sinten
kemawon. Nuwun
Semarang, 21 April 2013
Anisah Farah
Tidak ada komentar :
Posting Komentar